Bijgewerkt op 19 juli 2023

Nieuwe klanten via vroegere contacten
Om nieuwe mensen te ontmoeten kun je naar netwerkbijeenkomsten gaan, maar ikzelf vind dat dit niet de beste manier is. Er is een manier die veel gemakkelijker is. Die makkelijke manier is via mensen die je al kent.
Nieuwe klanten via vroegere contacten
De makkelijkste manier om nieuwe klanten te krijgen is via je vroegere klanten. Want zij kennen je en ze hebben vertrouwen in je doordat ze ervaring met je hebben.
Als je je vroegere klanten belt of mailt, dan staan ze meestal open voor een contact. Ze maken tijd voor een praatje en ze beantwoorden je e-mail. Je kunt dus gemakkelijk in contact met ze blijven.
Denk daarom eens na of je wel genoeg contact met deze mensen hebt gehouden. Als iemand jouw naam noemt, weten ze dan nog wie je bent? En als je hier diep in je hart aan twijfelt, zorg dan dat je dat contact weer opwarmt.
Introducties
Het is belangrijk dat als zij iemand ontmoeten die een probleem heeft dat past bij jouw oplossing, dat ze op dat moment aan je denken. Want als ze dan aan je denken, dan is er een flinke kans dat ze je naam doorgeven. En daar hoef je niet om te vragen, als jij het contact warm houdt doen ze dat spontaan.
Zorg daarom dat je je relaties met vroegere klanten warm houdt, want dat zijn je beste ambassadeurs.
Nieuwe klanten via vroegere contacten
Nieuwe klanten krijgen via vroegere klanten is een fijne manier, want deze mensen kunnen echt iets vertellen over hoe het is om samen te werken met jou. Maar als je nog geen vroegere klanten hebt, dan kan dat natuurlijk niet. Gelukkig ken je wel andere mensen. Denk daarom ook aan:
- je huidige klanten
- en vroegere werkgevers
En dit moet je de tijd geven. Als je tijd niet hebt omdat je nog helemaal geen klanten hebt, focus er dan op om je netwerk uit te breiden op alle mogelijke manieren.